התמודדות טבעית במצבי פוסט טראומה מתח וחרדות

בואו נדבר רגע על פוסט טראומה! למרות שהנושא כבר עלה לשיח הציבורי והמודעות בהרבה יותר גדולה מבעבר, עדיין אנשים רבים(גם ילדים) מסתובבים עם תופעות של פוסט טראומה מבלי שהם אפילו מודעים לכך.

למה דווקא עכשיו אתם בטח שואלים? כי מסתבר שימי זיכרון הם טריגר די חזק להחמרה של הסימפטומים המאפיינים הפרעת דחק פוסט טראומטית או בשמה המקצועי:

PTSD-Post Traumatic Stress Disorder

תסמינים של פוסט טראומה יכולים להתפתח בסמוך לאירוע הטראומתי אבל לעיתים גם כעבור זמן רב ולכן לא תמיד מקשרים בינהם. במיוחד כשמדובר בתופעות כמו חרדות, עצבנות, התפרצויות זעם, בעיות שינה, סיוטי לילה, קשיי ריכוז וזיכרון, תחושת מתח ודריכות ,מחשבות טורדניות, רגישות יתר, קושי חברתי ועוד… קשה לייחס אותם דווקא להפרעה פוסט טראומטית כי הן יכולות לנבוע מעוד הרבה סיבות אחרות.

במיוחד לנוכח העובדה שאחוז הסובלים כיום מחרדות והתקפי חרדה עלה באופן ניכר בשנים האחרונות, דווקא בקרב צעירים יותר ואף זכה להיקרא בתור המגיפה החדשה של העידן המודרני.

אז בין אם אתם פוסט טראומתיים מוצהרים או בין אם אתם פשוט רגישים מדי למה שיש למציאות שלנו להציע, כדאי שתדעו שישנם שלל טיפים טבעיים להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה בינהם גם תרופות הומיאופתיות שמסוגלות לתת מענה מהיר ואפקטיבי (כמובן שבמידה והמצב הוא כרוני רצוי ומומלץ לפנות להומאופת מוסמך למציאת תרופה מותאמת אישית).

במיוחד לקראת יום הזיכרון הכנתי לכם רשימה של 5 טיפים טבעיים + 5 תרופות הומיאופתיות, להתמודדות עם טראומות וחרדות –

טיפים טבעיים להתמודדות במצבי לחץ וחרדה:

ראשי התיבות של המילה "ת.נ.ש.מ.ת" יזכירו לכם את חמשת הפעולות שיעזרו לכם להרגע באמצעות פעולות פשוטות:

תנועה- בחרו פעילות גופנית שתגרום לכם להזיע ולשחרר החוצה את המתח והרעל המצטבר(ריצה, הליכה בטבע, ריקוד חופשי, חדר כושר….) פעילות גופנית משחררת הורמונים מרגיעים ומפנה רעלים ממחזור הדם.

נשימה- נשמו 5 נשימות עמוקות ואיטיות- שאיפות דרף האף ונשיפות דרך הפה, יעבירו אתכם במיידי מתפקוד על מערכת עצבים סימפטתית(המפעילה את הלחץ) לתפקוד ממערכת עצבים פראסימפטתית (הרגועה). ניתן לחזור על תרגילי הנשימה כשלוש פעמים ביום באופן מסודר.

שינה- שינה טובה ידועה כמפוגגת מתח בזכות העובדה שהגוף מנקה מתוכו את עודפי הורמוני הלחץ בזמן השינה וחוסר שינה הוא מקור לסטרס בפני עצמו. אם אתם מתקשים להירדם נסו להימנע מקפאין בשעות הערב, לסיים לאכול 3 שעות לפני השינה. להחשיך את הבית, לנקות את החדר ממסכים ולהתנתק מהם שעתיים לפני. לבצע פעולות מרגיעות לפני השינה.

מודעות- – רק מעצם העובדה שתפעילו מודעות למצב בו אתם נמצאים, תוכלו להיות בשליטה ולתפקד יותר טוב. נסו לשחרר רגשות באמצעות שיחה, כתיבה, שירה או כל פורקן אחר. דמיינו את עצמכם במקום נעים ורגוע ועסקו במשהו שאתם אוהבים שיסייע להרגעת מערכת העצבים.

תזונה- בזמן לחץ הימנעו ממזונות ושתייה מעוררים כמו קפאין וסוכר (תנודות ברמת הסוכר משפיעות על מצב הרוח שלנו) ועברו למשקאות כמו תה צמחים(קמומיל, לואיזה, לבנדר ועוד),מים או מיצים טבעיים ומאכלים מרגיעים כגון: שקדים, אגוזי-מלך וקשיו ( לא קלויים), פירות יער , תאנים יבשות, אבוקדו, סלמון, פירות הדר, חסה ועלים ירוקים, בטטה, שיבולת שועל , בננות, פסיפלורה .

תרופות הומיאופתיות למענה ראשוני לחרדה/חשיפה לטראומה מכל סוג:

Aconite- רמדי ראשונה מייד אחרי האירוע הטראומתי או אפילו בזמן התקף חרדה. תחושת פחד מבעית, בהלה, הלם. תיתכן פאניקה. פחד מוות- משוכנע שהולך למות. דופק חזק. שותה הרבה מים קרים.

Gelsmium – מרגיש משותק, הגוף רועד מפחד. מפחד מאסון נוסף. לפעמים – רוצה להישאר לבד, בלי חברה. חולשה, רוצה לשכב. השתנה מרובה. שלשולים מפחד. לפעמים – עפעפיים נעצמים מעייפות.

Ignatia – תגובה רגשית, קיצונית והיסטרית. יכול להיות אחרי אובדן של מישהו קרוב. צער עמוק, תעוקה בחזה, מחנק בגרון, אנחות מרובות.

Opium – אובדן הכרה. פחד חזק ששיתק את האדם (מנטלית ופיזית) מכל מצב של טראומה. חוסר רגישות וחוסר כאב. אפאתיות(כמו הלם קרב). מתאים בייחוד כשאין תגובה לשום טיפול אחר.

Stramonium – חרדות וסיוטי לילה. אחוז אימה. פחד מחושך. פחד להיות לבד. נצמד לסובבים, שלא יעזבו.

הנחיות לקיחה:

בסמיכות לאירוע: יש לקחת 2 גלובולים מתחת ללשון אחת לרבע שעה ועם השיפור לרווח במתן הרמדי (אחת לחצי שעה, אחת לשעה וכן הלאה).

במידה ולא חל שיפור יש להחליף לרמדי מתאימה יותר. במידה ולא מתרחש שיפור כלל או שהתופעות ממשיכות, מומלץ לפנות להומאופת מוסמך על מנת להתאים את הרמדי באופן אישי.

מעוניינים ללמוד יותר על כלים טבעיים לשלל בעיות נפוצות, הצטרפו לקורס הומיאופתיה ביתית שיחל ביום שני ה 15/5/23

פרטים כאן

התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות עם רופא.

 

Scroll to Top