כל הסיבות למה כדאי להחמיץ בבית!!!

ירקות מוחמצים הם שוס כי הם גם טעימים, גם בריאים בטירוף והכי חשוב, גם קלים להכנה. בזכות כמות הפרוביוטיקה הטבעית שנוצרת בהם הם מצוינים לכל בעיות העיכול, משקמים את קהילת החיידקים הידידותיים ועוזרים לנו לעכל מזונות שונים. מכיוון ש 70% ממערכת החיסון שלנו נמצאת בכלל במעיים מיותר להוסיף כי אכילת ירקות מוחמצים ובעיקר שתיית הנוזל שלהם מסייעים לחיזוק מערכת החיסון הן כמניעת מחלות והן בשעת מחלה. בעקבות הפרשת ריר במעיים לאחר אכילתם גוברת פעילות הנוגדנים המסייעת לתאי דם לבנים להילחם בזיהומים, להימנע מתגובות אלרגיות , לספוג יותר מינרלים מהמזון ואפילו לדכא תאים סרטניים וגידולים. כמו כן, נמצא קשר ישיר בין צריכת מזונות מותססים לבין שיפור הבריאות המנטאלית שלנו, בייחוד במקרים של חרדה או דיכאון. אז למה אתם מחכים לכו להחמיץ….

הוראות הכנה:

הכינו צנצנת זכוכית מעוקרת וסטרילית

חיתכו ירקות לפרוסות עבות(גזר, כרובית, כרוב, קולורבי, שומר…)

הוסיפו חופן גרגרי פלפל אנגלי, עלי דפנה, פלפל חריף, ראש שום מפורק, צרור עלי שמיר. כסו במים את הכל, הוסיפו 1 כפית מלח גס על כוס מים.

הניחו בסוף את השמיר, ביזקו מעט שמן זית וסיגרו את המכסה. מומלץ להניח צלחת מתחת ולשים על אדן החלון. החמוצים יהיו מוכנים בין שבוע לשבועיים תלוי כמה חם בחוץ. אפשר מדי פעם לנער את הצנצנת.

בתיאבון ולבריאות!!

 

Scroll to Top